Meldunki - Obywatele RP | Udostępnianie danych | Wydawanie zaświadczeń z Rejestrów
Rejestr wyborców | Nadawanie numeru PESEL | Meldunki - Obcokrajowcy
Rejestr wyborców | Nadawanie numeru PESEL | Meldunki - Obcokrajowcy
Nadawanie numeru PESEL
Sprawę załatwia
Marlena Bartosik – inspektor ds. ewidencji ludności i
dowodów osobistych (pokój nr 2)
tel. 56 687 52 10 lub 535 023 940, e-mail: m.bartosik@pluznica.pl
Wymagane dokumenty
- Wypełniony i podpisany „Wniosek o nadanie numeru PESEL”
- Ostatnio wydany dowód osobisty lub paszport obywatela polskiego, a w przypadku osoby nie posiadającej obywatelstwa polskiego - dokument podróży lub inny dokument potwierdzający tożsamość i obywatelstwo
- Dokumenty potwierdzające dane wskazane w pkt 3-5 wniosku (jeżeli są dostępne)
- W przypadku składania wniosku o nadanie numeru PESEL przez pełnomocnika dodatkowo:
- pisemne pełnomocnictwo do złożenia wniosku o nadanie nr PESEL
- dowód osobisty pełnomocnika lub ważny paszport
Opłaty
Nie pobiera się opłat
za nadanie numeru PESEL
17 zł - opłata skarbowa za złożenie
pełnomocnictwa (w przypadku, gdy osoba zgłaszająca pobyt stały działa
przez pełnomocnika). Pełnomocnictwa udzielone
małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu są zwolnione z opłaty
skarbowej na podstawie ustawy o opłacie skarbowej
Opłaty należy dokonać przelewem, przekazem
na rachunek bankowy Urzędu Gminy w Płużnicy: 36 9486 1033 2305 0321 5218 0001 lub
bezpośrednio gotówką w Urzędzie Gminy - pokój nr 2
Termin załatwienia sprawy
Niezwłocznie
Uwagi
- Wniosek składa się w formie pisemnej
- Osoba podlegająca na podstawie odrębnych przepisów obowiązkowi posiadania numeru PESEL składa wniosek o nadanie numeru PESEL w organie gminy właściwym dla miejsca zameldowania na pobyt stały lub czasowy, a w przypadku braku meldunku - w organie gminy właściwym dla siedziby pracodawcy. W razie niemożności ustalenia właściwego organu gminy - wniosek składa się w organie gminy właściwym dla Dzielnicy Śródmieście m.st. Warszawy
- Wniosek o nadanie numeru PESEL musi zawierać wskazanie podstawy prawnej do konieczności uzyskania numeru PESEL oraz dokumentację potwierdzającą dane zawarte we wniosku
- Jeżeli wniosek nie spełnia wymogów, wnioskodawca jest wzywany do usunięcia braków w terminie 7 dni z pouczeniem, że ich nieusunięcie spowoduje pozostawienie wniosku bez rozpoznania
- Po zakończeniu procedury otrzymasz zawiadomienie o nadaniu numeru PESEL w formie wskazanej we wniosku
- Wnioskodawca może działać przez pełnomocnika, legitymującego się pełnomocnictwem udzielonym w formie, o której mowa w art. 33 § 2 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego po okazaniu przez pełnomocnika do wglądu jego dowodu osobistego lub ważnego paszportu.
- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U 2019 poz. 653 ze zm.).
- Ustawa z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności (Dz. U. z 2019 r. poz. 1397).
- Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U 2019 poz. 1000 ze zm.).
- Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych z dnia 4 stycznia 2012 r. w sprawie nadania lub zmiany numeru PESEL (Dz. U z 2015 poz. 1984).
metryczka
Wytworzył: Marlena Bartosik (9 grudnia 2019)
Opublikował: Mariusz Bartosik (9 grudnia 2019, 06:58:30)
Ostatnia zmiana: Mariusz Bartosik (10 grudnia 2019, 08:09:32)
Zmieniono: dodanie druku
rejestr zmian tej informacji »
Liczba odsłon: 2078